1. Podstawy prawne dotyczące zasad rachunkowości, gospodarki finansowej i sprawozdawczości w jsfp
2. Ewidencja księgowa w świetle obowiązujących przepisów
3. Ogólna charakterystyka sprawozdań budżetowych
1. Polityka rachunkowości jako istotny element rzetelnego dokumentowania danych w księgach rachunkowych i obowiązującej sprawozdawczości
2. Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów dotyczące wykazywania danych w sprawozdaniach budżetowych
3. Zasady uzgadniania oraz weryfikowania sald w celu prawidłowego zamknięcia roku
4. Wykonanie czynności związanych z prawidłowym zamknięciem ksiąg rachunkowych:
a. ujęcie w księgach rachunkowych wszystkich dokumentów finansowych.
b. poprawność księgowań dotyczących zobowiązań realizowanych na przełomie roku budżetowego
c. uzgadnianie kosztów i wydatków
d. uzgadnianie ewidencji syntetycznej i analitycznej
e. uzgadnianie i weryfikowanie sald kont po zmianach
f. wysyłanie do kontrahentów potwierdzeń sald
5. Najczęściej występujące błędy i nieprawidłowości w zakresie sprawozdawczości budżetowej
6. Inwentaryzacja w świetle ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. , poz. 351 z późn. zm. – jako najważniejsza czynność w cyklu zamykania roku – zasady wynikające z art.26 i art.27 ustawy o rachunkowości i rozporządzenia Ministra Finansów dotyczące szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont, w tym:
a. cel i rola inwentaryzacji w rachunkowości sfery finansów publicznych
b. metody i terminy inwentaryzacji obowiązujące w jsfp
c. organizacja inwentaryzacji (instrukcja inwentaryzacyjna, zarządzenie dyrektora, harmonogram, zadania komisji inwentaryzacyjnej, powołanie zespołów spisowych i komisji do rozpatrywania różnic inwentaryzacyjnych i wyjaśnień pracowników, opracowanie niezbędnych dokumentów)
7. Zasada istotności określona w art. 4 ust.4 ustawy o rachunkowości, a inwentaryzacja
8. Rozliczenie inwentaryzacji w świetle ustawy o rachunkowości i stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości :
a. wycena,
b. ustalenie różnic,
c. wyjaśnienie powstałych różnic,
d. podjęcie stosownych decyzji przez kierownika jednostki,
e. zakończenie rozliczeń – protokół zakończenia
9. Urealnienie ksiąg rachunkowych
a. ujęcie w księgach rachunkowych różnic inwentaryzacyjnych (niedoborów i nadwyżek)
b. ujawnienie w trakcie inwentaryzacji środka trwałego – a co z amortyzacją
c. zasady postępowania z majątkiem zbędnym lub zużytym
10. Obowiązki kierownika jednostki w zakresie inwentaryzacji w jednostce budżetowej w świetle dyscypliny finansów publicznych
11. Najczęściej występujące nieprawidłowości dotyczące inwentaryzacji rocznej ujawniane przez instytucje kontrolujące
12. Szczególne zasady rachunkowości i ich ujęcie w wewnętrznych uregulowaniach.
13. Wspólna obsługa administracyjna, finansowa i księgowa jednostek – rozwiązania i problemy jednostek obsługujących i obsługiwanych
14. Odpowiedzialność i uprawnienia kierownika jednostki obsługującej oraz jednostki
Obsługiwanej – wyjaśnienia MF
15. Korekta planu i wydatków ZFŚS
16. Korekta wypłaconych świadczeń urlopowych dla nauczycieli – podstawa i termin
17. Czynności związane z oceną funkcjonowania kontroli zarządczej w jednostkach budżetowych
18. Informacja dodatkowa – załącznik nr 12 do sprawozdania finansowego
19. Ocena kontroli zarządczej na podstawie wyników organów kontrolujących
20. Pytania i dyskusja
Prowadzący: Stanisława Elżbieta Majchrzak – Praktyk z wieloletnim doświadczeniem. Pracowała na stanowisku głównego księgowego w dużych wojewódzkich jednostkach budżetowych – Dolnośląski Urząd Wojewódzki, Centrum Sztuki „Impart” we Wrocławiu, Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Świdnicy, Dolnośląskim Ośrodku Doradztwa Rolniczego we Wrocławiu, Okręgowej Dyrekcji Inwestycji w Świdnicy . Obecnie prowadzi własną Kancelarię Rachunkową. Mgr zarządzania i przedsiębiorczości – studia ukończyła w Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości w Wałbrzychu, studia podyplomowe – kierunek rachunkowość i finanse – ukończyła na Uniwersytecie Wrocławskim, ponadto jest absolwentką studiów socjologicznych.
05.12.2022 w godz. 10:00-15:00
Szczegóły szkolenia oraz logowania zostaną Państwu przedstawione po dokonaniu zgłoszenia. Najpóźniej na dwa dni przed planowanym szkoleniem online.
Na 2-3 dni przed samym szkoleniem będziemy się z Państwem kontaktowali telefonicznie Jeżeli nie będzie kontaktu z naszej firmy to na 1 dzień przed szkoleniem prosimy o kontakt z Państwa strony
Całkowity koszt uczestnictwa wynosi w przypadku zgłoszenia:
*1 osoby 340 zł netto
*2 osób 320 zł netto/osoba
Do podanych cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku podpisania oświadczenia znajdującego się w karcie zgłoszeniowej.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |