Program:
1. Pojęcie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych z uwzględnieniem jego części składowych, dodatkowych i peryferyjnych.
2. Definiowanie oraz tworzenie wewnętrznych procedur w zakresie gospodarowania środkami trwałymi.
3. Szczególne zasady gospodarowania rzeczowymi składnikami majątkowymi jednostek sektora finansów publicznych – konieczność przeglądu i uporządkowania posiadanych i wykorzystywanych składników przez jednostkę.
4. Prawne aspekty odpowiedzialności kierownika jednostki sektora finansów publicznych za gospodarowanie majątkiem jednostki.
5. Rodzaj i podstawy prawne odpowiedzialności pracowników za mienie powierzone i wykorzystywane przy wykonywaniu obowiązków służbowych.
6. Sposoby powierzania i rozliczania mienia, w tym odpowiedzialność materialna pracowników.
7. Czy zawsze kierownik jednostki może obciążyć pracownika za stwierdzony brak powierzonego majątku?
8. Szczególne zadania jednostek prowadzących wspólną obsługę – CUW, ZUW, ZEAS, urząd gminy, a odpowiedzialność za mienie.
9. Konieczność przeprowadzania okresowej przed inwentaryzacyjnej oceny stanu technicznego i przydatności składników majątkowych w prowadzonej działalności statutowej jednostki.
10. Wyeliminowanie składników zbędnych, niewykorzystywanych przez jednostkę oraz uszkodzonych, które stanowią zagrożenie bezpieczeństwa ich użytkowników.
12. Komisja Kwalifikacyjna, Komisja Inwentaryzacyjna, Komisja Likwidacyjna – komisja wspólna – powołanie, zasady działania oraz niezbędna dokumentacja.
13. Procedura kwalifikacji składników jako zbędnych i zużytych – kto o tym decyduje i czy zawsze niezbędna jest opinia rzeczoznawcy ?
14. Koszty zaniechanej inwestycji w jednostce budżetowej – trwała utrata wartości środków w budowie – tok postępowania.
15. Zasady ustalenia wartości składników majątkowych i ich stopnia zużycia.
16. Wartość zakupu, wartość księgowa, wartość rynkowa, wartość godziwa, wartość oferowana.
17. Sprzedaż zbędnych składników o znacznej wartości – przetarg, zaproszenie do rokowań, sprzedaż w trybie ofertowym.
18. Darowizna pomiędzy samorządowymi jednostkami budżetowymi – wniosek, protokół zdawczo- odbiorczy, umowa o nieodpłatnym przekazaniu – obieg dokumentów finansowo – księgowych.
19. Likwidacja – w wyniku sprzedaży na surowce wtórne.
20. Zasady likwidacji sprzętu elektronicznego i elektrycznego oraz wyposażenia, który stanowi odpady zgodnie z ustawą o odpadach.
21. Jak prawidłowo ująć likwidację, sprzedaż lub darowiznę środków trwałych w ewidencji oraz w księgach rachunkowych.
22. Jakie informacje powinna zawierać instrukcja w sprawie gospodarowania majątkiem ruchomym w świetle rozporządzenia.
23. Odpowiedzi na pytania.
24. Wzór instrukcji oraz załączników do instrukcji w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego w samorządowych jednostkach budżetowych.
Prowadzący: Stanisława Elżbieta Majchrzak
– Praktyk z wieloletnim doświadczeniem. Pracowała na stanowisku głównego księgowego w dużych wojewódzkich jednostkach budżetowych – Dolnośląski Urząd Wojewódzki, Centrum Sztuki „Impart” we Wrocławiu, Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Świdnicy, Dolnośląskim Ośrodku Doradztwa Rolniczego we Wrocławiu, Okręgowej Dyrekcji Inwestycji w Świdnicy . Obecnie prowadzi własną Kancelarię Rachunkową. Mgr zarządzania i przedsiębiorczości – studia ukończyła w Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości w Wałbrzychu, studia podyplomowe – kierunek rachunkowość i finanse – ukończyła na Uniwersytecie Wrocławskim, ponadto jest absolwentką studiów socjologicznych.
W dniu 24.04.2023r.
Ramowy czas trwania szkolenia: 10:00-15:00
Szczegóły szkolenia oraz logowania zostaną Państwu przedstawione po dokonaniu zgłoszenia. Najpóźniej na dwa dni przed planowanym szkoleniem online.
Na 2-3 dni przed samym szkoleniem będziemy się z Państwem kontaktowali telefonicznie Jeżeli nie będzie kontaktu z naszej firmy to na 1 dzień przed szkoleniem prosimy o kontakt z Państwa strony
Całkowity koszt uczestnictwa wynosi w przypadku zgłoszenia:
*1 osoby- 380 zł netto
*2 osób i więcej- 360 zł netto/osoba
Do podanych cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku podpisania oświadczenia znajdującego się w karcie zgłoszeniowej.
Karta zgłoszeniowa znajduję się w załączniku lub do pobrania na stronie internetowej
https://centrumaib.pl/karta-zgloszeniowa-2/
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |