Adresaci: archiwiści, koordynatorzy czynności kancelaryjnych, pracownicy odpowiedzialni za składnice akt oraz wszyscy pracownicy zajmujący się archiwizacją w jednostkach.
Cel: zapewnienie funkcjonowania archiwów zakładowych i składnic akt zgodnie z RODO, ustawą o ochronie danych osobowych i planowanymi zapisami ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia 2016/679, poznanie środków technicznych zapewniających bezpieczeństwo zgromadzonej dokumentacji oraz nowych procedur w związku z udostępnianiem dokumentacji i wystąpienia możliwych naruszeń w związku z przetwarzaniem dokumentacji.
Program:
1. Zasady funkcjonowania archiwum zakładowego/ składnicy akt zgodne z RODO.
1.1. Obsługa przez pracownika etatowego;
1.2. Korzystanie z firm zewnętrznych;
1.3. Obowiązek wydania upoważnienia do przetwarzania i zobowiązanie do zachowania poufności;
2. Upoważnienia do korzystania ze zbiorów.
2.1. Karta wypożyczeń;
2.2. Wypożyczenie zewnętrzne a udostępnienie;
3. Proces brakowania a wymagania RODO.
3.1. Outsourcing;
3.2. Parametry niszczarek zgodne z normą DIN 66399;
4. Incydenty związane z przetwarzaniem danych osobowych w archiwach.
4.1. Procedura zgłaszania incydentów przez archiwistę;
4.2. Podejmowanie czynności w ramach zgłoszenia;
4.3. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – wspólne ustalenia;
5. Zasady postępowania z dokumentacją osób nieżyjących.
6. Akta osobowe.
7. Dokumentacja medyczna lub inna zawierająca dane wrażliwe.
8. Projekt zmian w ustawie o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
8.1. Ograniczenia stosowania RODO w zakresie praw osoby, której dane dotyczą – brak możliwości ingerencji w treść materiałów archiwalnych;
8.2. Realizacja art. 15 ust. 1 i 3 RODO tylko w zakresie możliwości ustalenia za pomocą istniejących środków ewidencyjnych;
9. Rodzaje zabezpieczeń stosowanych przy przetwarzaniu zbiorów archiwalnych.
9. 1. Anonimizacja;
9.2. Pseudonimizacja;
9.3. Umowy wyłączające dalsze przetwarzanie;
10. Okresy przechowywania dokumentacji a zasady: legalności, adekwatności, celowości i ograniczenia czasowego.
11. Pytania do wykładowcy.
Prowadzący: Beata Aman
25.10.2024
w godz. 09.00-14.00
Szczegóły szkolenia oraz logowania zostaną Państwu przedstawione po dokonaniu zgłoszenia. Najpóźniej na dwa dni przed planowanym szkoleniem online.
Na 2-3 dni przed samym szkoleniem będziemy się z Państwem kontaktowali telefonicznie Jeżeli nie będzie kontaktu z naszej firmy to na 1 dzień przed szkoleniem prosimy o kontakt z Państwa strony
Całkowity koszt uczestnictwa wynosi w przypadku zgłoszenia:
*1 osoby 395 zł netto
*2 osoby – 380 zł netto/os.
*3 osoby – 370 zł netto/os.
Do podanych cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku podpisania oświadczenia znajdującego się w karcie zgłoszeniowej.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |